PHP: String Fonksiyonları


Bu yazıda PHP web programlama dilinde string yani yazı türündekiler için kullanılan fonksiyonları aşağıya resimleri ile beraber yazacağım.


1-Yazının tüm karakterlerini büyültür. "strtoupper(değişken)"

$yazi = "benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr"; echo strtoupper($yazi); 
SONUÇ: BENIM WEB SITEM KODLARDAN.BLOGSPOT.COM.TR

2-Yazının tüm karakterlerini küçültür. "strtolower(değişken)"

$yazi = "benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr";  echo strtolower($yazi); 
SONUÇ: benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr

3-Kelimelerin ilk harflerini büyültür. "ucwords(değişken)"

$yazi = "benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr";  echo ucwords($yazi); 
SONUÇ: Benim Web Sitem Kodlardan.blogspot.com.tr
Fakat burada gördüğünüz gibi kodlardan.blogspot.com.tr nin sadece K sını büyüttü. Yani kelimelerin arasına boşluk bırakmazsanız onu bir kelime olarak algılar.

4-Yazının ilk kelimesini büyültür. "ucfirst(değişken)"

$yazi = "benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr";  echo ucfirst($yazi); 
SONUÇ: Benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr

5-Yazının kaç adet karakterden oluştuğunu gösterir. "strlen(değişken)"

$yazi = "benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr";  echo strlen($yazi); 
SONUÇ: 41
Strlen fonksiyonunda Türkçe karakter kullanmamaya özen gösterin. 

6-Yazının istenilen kelimden sonra yazılmasını sağlar. "strstr(değişken, kelime)"

$yazi = "benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr";  echo strstr($yazi, "sitem")
SONUÇ: sitem kodlardan.blogspot.com.tr;

7-Yazının içerisindeki herhangi bir kelimenin başka bir string veya integer ile değiştirilmesini sağlar. "str_replace(değiştirilmek istenilen karakter, yerine geçecek olan karakter, değişken)"

$yazi = "benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr";  echo str_replace("web", "internet", $yazi);
SONUÇ: benim internet sitem kodlardan.blogspot.com.tr

8-Yazının istenilen karakter sayısından başlayıp, istenilen sayıda karakter yazdırılmasını sağlar. "substr(değişken, başlangıç, sayı)"

$yazi = "benim web sitem kodlardan.blogspot.com.tr";  echo substr($yazi, 16, 21);
SONUÇ: kodlardan.blogspot.co

Açıklayacak olursak 16.karakterden bir sonrasındaki karakteri ekrana basıyor. Yani 17.karakterimizi ekrana basıyor. Sonra 21.karakteri yani o yuda basıp bitiriyor.

Evet bu yazımızda PHP web programlama dilinde string yani yazı türündekiler için kullanılan 8 adet fonksiyonu öğrendik.

Yorum Gönder

0 Yorumlar