PHP: Kaçış Karakterleri Operatörleri

Kaçış Karakterleri

Php web programlama dilinde ekrana bir linki çift tırnak arasında yazdırmak, çift tırnağı yazdırmak, bir değişkenin adını yazmak ve bunun gibi kaçış karakterleri ile çözülebilen sorunları aşağıda kodlarla çözebilecek çözümleri gösteriyorum.

1- Eğer kodu böyle yazarsanız:
echo "Benim Web Sitem: "kodlardan.blogpspot.com.tr" ";
Hata alıcaksınızdır. PHP istediğiniz şeyi vermez. Bunu çözmek için iki adet çözüm yöntemi var.
A-)
echo "Benim Web Sitem: \"kodlardan.blogpspot.com.tr\" ";
Burada çift tırnağın yanlış algılanmaması için, hangi çift tırnağı ekrana yazdırmak istiyorsak onun soluna ters slash işareti yani Türkçe olarak, ters eğik çizgi koyarsanız bunu ekrana hatasız bir şekilde yazdıracaktır.
B-)
echo 'Benim Web Sitem: "kodlardan.blogpspot.com.tr" ';
Burada tek tırnak kullanırsanız, çift tırnağı string açılışı veya kapanışı olarak algılamaz. Ekrana yazdırır.

2- Eğer kodu böyle yazarsanız:
<?php 
$adim = "Jack";
echo "Benim adımın kaydedildiği değişken: $adim dır.";
?>
Çıkan sonuç aşağıdaki gibi olacaktır.

A-)
<?php 
$adim = "Jack";
echo "Benim adımın kaydedildiği değişken: \$adim dır.";
?>
Yine çift tırnak sorununda yaptığımız gibi ekrana ismini yazdıracağımız değişkenin soluna ters eğik çizgi koyarsanız, PHP bunu normal bir kelime olarak algılayacaktır.

B-)
<?php 
$adim = "Jack";
echo 'Benim adımın kaydedildiği değişken: $adim dır.';
?>
Ve böyle yaparsınız yine bunu normal bir kelime olarak algılayacaktır.

Ters eğik çizgi ve stringi çift tırnak yerine tek tırnak olarak yazmak böyle sorunlardan kurtulmanızı sağlayacaktır.
Kaçış karakterleri.

Yorum Gönder

0 Yorumlar